akr
New Blood
Posts: 24
inherit
3643
0
Nov 7, 2019 8:20:26 GMT -6
10
akr
24
Jul 26, 2019 10:14:30 GMT -6
July 2019
akr
|
Post by akr on Oct 11, 2019 8:21:43 GMT -6
私は日本の支援者です。 日本での一般リリースまであと2週間以内に迫りました。 私の元には未だにソフトもその他の報酬も届いていません。 それどころか発送確認のメールすらまだ届いていません。 彼らは以前「日本の支援者に向けて追加報酬を考えている」と言っていましたがそれについての発表もされていません。 ……………私は普段からこう考えています。 人間とは失敗する生き物です、しかし人間は野生動物と違い失敗から学び、反省し、同じ失敗を繰り返さないように努力をする事ができます。 コレが知恵を持った人間が人間たる所以だと思います。 北米、欧州でのグランドリリースから3ヶ月以上の長い間に彼らは多くの失敗を繰り返してきたことはこのメッセージを見ている皆さんも彼ら自身も知っているはずです。 しかし彼らはその失敗から学ぶことも反省することも努力することもなく形だけの謝罪文を繰り返し発表し続けて今日まできました。 どうやら彼らは本当にまともな知恵を持たない野生動物の集団だったようです。 今現在の状況とこれまでの世界各地での支援者に向けてのリリースの状況を見ていると日本の支援者へのリリースが10月24日に間に合う可能性は絶望的だと思います。 私は最早彼らをまともな社会性を持っている人間とは思えません。 更に60$程度の出費になってしまいますが一般リリース版のソフトを購入することにします。 そしておそらくIGA、505、Artplay、fangamerが関わるプロジェクトには二度と参加することはないでしょう。 これまで自分の文章を翻訳してくれたdarekaさん、同意のメッセージを送って応援してくれた皆さんありがとうございました。
|
|
akr
New Blood
Posts: 24
inherit
3643
0
Nov 7, 2019 8:20:26 GMT -6
10
akr
24
Jul 26, 2019 10:14:30 GMT -6
July 2019
akr
|
Post by akr on Oct 17, 2019 5:14:42 GMT -6
日本での一般リリースまであと1週間になりました。 私の手元にはまだソフトも追加報酬もありません。 それどころか彼らからの確認のメールすらありません。 以前のメッセージに書いた通り私は先日、日本一般リリース版をショップに予約しました。 そのショップからはその日の内に確認のメールが届きました。 そしてついさっき出荷準備をしているという報告のメールも届きました。 日本一般リリースの出版社や販売店は素晴らしく誠実な対応をしてくれています。 これに対してプロジェクトの発起人やその関係者達の無責任で傲慢な対応には怒りを通り越して呆れしかありません。 1週間後に私の手元に彼らからの報酬が先に届くか、後から予約した一般リリース版が先に届くのか。 その結果で彼らが信用できる人間かどうかハッキリします。 またこの場で結果を報告しますので興味のある方は見てください。
|
|
inherit
1140
0
Aug 15, 2021 16:41:22 GMT -6
1
devilg11
10
Mar 1, 2016 18:53:01 GMT -6
March 2016
devilg11
|
Post by devilg11 on Oct 17, 2019 21:33:20 GMT -6
I'm in Australia but ordered JP version originally. I've got a shipment notification from fangamer last Friday however I've never received any update since. The tracking number I received only gave me the result of "Label Created, not yet in system" lol. I'm kind of over it now as I've purchased and played BS when it's launched in Australia back in July. The delayed alchemist box will be some kind of momento at most.
|
|
akr
New Blood
Posts: 24
inherit
3643
0
Nov 7, 2019 8:20:26 GMT -6
10
akr
24
Jul 26, 2019 10:14:30 GMT -6
July 2019
akr
|
Post by akr on Oct 24, 2019 3:49:40 GMT -6
以前ここでお伝えした結果を発表したいと思います。 本日、私の元に待ちわびていた物が届きました。 中身はソフトとサウンドCD、スチールブックケースです。 つまり私の元に届いたのは、私が数週間前に注文した一般リリース版です。 日本リリースの出版社や販売店は本当に丁寧かつ誠実な仕事をしてくれました。 注文してすぐに確認のメールが届き、発売の10日ほど前に商品を確保して出荷準備をしていると報告が入り、更に昨日に商品を出荷して移動中だという最終報告のメールが届き、何事もなく本日私の手元に届きました。 残念ながらfangamerから届くはずのソフトや報酬はまだ届きません、彼らからの確認のメールすらありません。 日本リリースの出版社や販売店が素晴らしい対応をしてくれたのに対して彼らの対応はあまりにも無計画で無責任すぎます。 これが私からの結果発表です。 彼らからの報酬がいつ届くのかわかりませんがようやく私もゲームを楽しむことができます。 それでは皆さん私のメッセージを読んでくれてありがとうごさいました。
|
|
Aztec
Loyal Familiar
Posts: 385
inherit
1273
0
May 18, 2020 17:32:00 GMT -6
219
Aztec
385
Apr 28, 2016 1:26:10 GMT -6
April 2016
aztec
|
Post by Aztec on Oct 25, 2019 2:50:51 GMT -6
以前ここでお伝えした結果を発表したいと思います。 本日、私の元に待ちわびていた物が届きました。 中身はソフトとサウンドCD、スチールブックケースです。 つまり私の元に届いたのは、私が数週間前に注文した一般リリース版です。 日本リリースの出版社や販売店は本当に丁寧かつ誠実な仕事をしてくれました。 注文してすぐに確認のメールが届き、発売の10日ほど前に商品を確保して出荷準備をしていると報告が入り、更に昨日に商品を出荷して移動中だという最終報告のメールが届き、何事もなく本日私の手元に届きました。 残念ながらfangamerから届くはずのソフトや報酬はまだ届きません、彼らからの確認のメールすらありません。 日本リリースの出版社や販売店が素晴らしい対応をしてくれたのに対して彼らの対応はあまりにも無計画で無責任すぎます。 これが私からの結果発表です。 彼らからの報酬がいつ届くのかわかりませんがようやく私もゲームを楽しむことができます。 それでは皆さん私のメッセージを読んでくれてありがとうごさいました。 I'm so happy you will finally enjoy this game! I hope you like it as much as we did. 私はあなたが最終的にこのゲームを楽しむことができてうれしいです
|
|
akr
New Blood
Posts: 24
inherit
3643
0
Nov 7, 2019 8:20:26 GMT -6
10
akr
24
Jul 26, 2019 10:14:30 GMT -6
July 2019
akr
|
Post by akr on Oct 25, 2019 7:27:20 GMT -6
メッセージありがとうございます。 参考までに私が購入したのは日本リリース版のSwitch版の物理ソフトです。 初期の段階でver1.03になっていました。 コレは日本リリース版だけの事なのかはわかりませんが2時間ほど遊んで特に問題は発生しませんでした。
|
|
purifyweirdshard
Administrator
Administrator
Calling from Heaven
Posts: 3,789
Staff Mini-Profile Theme: Example 2
inherit
Administrator
210
0
1
Oct 25, 2024 0:03:05 GMT -6
3,660
purifyweirdshard
Calling from Heaven
3,789
Jun 29, 2015 7:24:38 GMT -6
June 2015
purifyweirdsoul
Staff Mini-Profile Theme: Example 2
|
Post by purifyweirdshard on Oct 28, 2019 8:36:36 GMT -6
|
|
jack
New Blood
https://twitter.com/search?q=bloodstained%E3%80%80%E6%94%AF%E6%8F%B4&src=typed_query&f=live
Posts: 8
inherit
3756
0
Oct 26, 2019 7:08:13 GMT -6
3
jack
https://twitter.com/search?q=bloodstained%E3%80%80%E6%94%AF%E6%8F%B4&src=typed_query&f=live
8
Oct 26, 2019 4:12:26 GMT -6
October 2019
jack
|
Post by jack on Oct 28, 2019 11:04:35 GMT -6
Hello! I'm afraid your Japanese does not make much sense ("505/Artplay itself is unable to transmit above"?), but I'm assuming that you're trying to say that Japanese backers should contact Gamesource.
Gamesource (the publisher) and Happinet (the distributor) have both, however, stated multiple times that all responsibility for fulfilling backer rewards is with 505 and Fangamer. They're only responsible for the retail release in Japan, meaning copies people buy domestically, not for the copies that backers were promised years ago.
I see that you are an administrator: Does that mean you are privy to details regarding backer reward fulfilment? If so, could you explain the discrepancy, and why Japanese backers are being given the runaround? And if you are not privy to details, does that mean 505 is leaving the running of this forum to people who do not know any details about the Kickstarter campaign and are giving out wrong details on who to contact regarding issues? That would be quite irresponsible!
|
|
purifyweirdshard
Administrator
Administrator
Calling from Heaven
Posts: 3,789
Staff Mini-Profile Theme: Example 2
inherit
Administrator
210
0
1
Oct 25, 2024 0:03:05 GMT -6
3,660
purifyweirdshard
Calling from Heaven
3,789
Jun 29, 2015 7:24:38 GMT -6
June 2015
purifyweirdsoul
Staff Mini-Profile Theme: Example 2
|
Post by purifyweirdshard on Oct 28, 2019 12:17:52 GMT -6
Hello! I'm afraid your Japanese does not make much sense ("505/Artplay itself is unable to transmit above"?), but I'm assuming that you're trying to say that Japanese backers should contact Gamesource.
Gamesource (the publisher) and Happinet (the distributor) have both, however, stated multiple times that all responsibility for fulfilling backer rewards is with 505 and Fangamer. They're only responsible for the retail release in Japan, meaning copies people buy domestically, not for the copies that backers were promised years ago.
I see that you are an administrator: Does that mean you are privy to details regarding backer reward fulfilment? If so, could you explain the discrepancy, and why Japanese backers are being given the runaround? And if you are not privy to details, does that mean 505 is leaving the running of this forum to people who do not know any details about the Kickstarter campaign and are giving out wrong details on who to contact regarding issues? That would be quite irresponsible!
My only intention is that since ArtPlay and 505 are not directly engaging in contact with Japanese fans (backers or otherwise), it would seem that Gamesource is the only avenue that can/does, the suggestion was to try that via Twitter and I wasn't aware of them previously deferring the matter back to 505 and Fangamer. Yeah, I'm not an actual Japanese speaker obviously. What Google translate gives me is: "This may be a useful contact. 505 / ArtPlay itself seems to be unable to communicate on it." They're not giving me this information to pass or anything extra that would/could be of use, but I happened upon their twitter account and it didn't seem to have much going on with it, but was active. I'm an administrator, but just a fan. I have contact with 505 Games regularly, but the Japanese side of things, I never hear much on and they do not seem to be able to share much about it. It would seem that 505 Games Japan exists as an entity involved in all this, but doesn't engage, and other parties can't or will not. I'd love to be able to do/say more.
|
|
jack
New Blood
https://twitter.com/search?q=bloodstained%E3%80%80%E6%94%AF%E6%8F%B4&src=typed_query&f=live
Posts: 8
inherit
3756
0
Oct 26, 2019 7:08:13 GMT -6
3
jack
https://twitter.com/search?q=bloodstained%E3%80%80%E6%94%AF%E6%8F%B4&src=typed_query&f=live
8
Oct 26, 2019 4:12:26 GMT -6
October 2019
jack
|
Post by jack on Oct 28, 2019 12:31:48 GMT -6
Thanks for the reply!
There is actually no “Japanese side” to 505 and Fangamer: the American side is responsible for backer fulfilment regardless of region. And yes, they seem to be actively ignoring Japanese backers, even when we try contacting them in English, so language is clearly not an excuse.
If you have regular contact with them, then could you relay the concerns from Japanese fans to them? I outlined several in the thread I started a few days ago.
|
|
purifyweirdshard
Administrator
Administrator
Calling from Heaven
Posts: 3,789
Staff Mini-Profile Theme: Example 2
inherit
Administrator
210
0
1
Oct 25, 2024 0:03:05 GMT -6
3,660
purifyweirdshard
Calling from Heaven
3,789
Jun 29, 2015 7:24:38 GMT -6
June 2015
purifyweirdsoul
Staff Mini-Profile Theme: Example 2
|
Post by purifyweirdshard on Oct 28, 2019 13:18:42 GMT -6
I'm not certain that's entirely accurate about 505 not having an Asian branch for Japanese communication.
On the last part - absolutely, I have, and will again.
|
|
akr
New Blood
Posts: 24
inherit
3643
0
Nov 7, 2019 8:20:26 GMT -6
10
akr
24
Jul 26, 2019 10:14:30 GMT -6
July 2019
akr
|
Post by akr on Oct 29, 2019 9:18:06 GMT -6
日本一般リリースから1週間過ぎようとしています。 彼らからソフトも追加報酬もまだ届きません。 また彼らからのメールには遅延の謝罪としてデジタルコピー版のソフトを配信するとありましたがまだ配信されません。 そもそも同じソフトを2つもらっても全く嬉しくありません。 日本の支援者への非常識なフォローはもはや彼らの頭が狂ったのではないかと思われるような状況です。 私は今、日本一般リリース版をプレイしています。 マップクリアは50%程です。 一部画面切り替えでバグがありましたがおおむね問題なくプレイできています。 私が一般リリース版をクリアするのと彼らからの報酬が届くのとどちらが先になるでしょう。
|
|
inherit
1140
0
Aug 15, 2021 16:41:22 GMT -6
1
devilg11
10
Mar 1, 2016 18:53:01 GMT -6
March 2016
devilg11
|
Post by devilg11 on Oct 29, 2019 16:30:26 GMT -6
Same here, got the alchemist box however no soft or hard version of game has yet been delivered.
|
|
akr
New Blood
Posts: 24
inherit
3643
0
Nov 7, 2019 8:20:26 GMT -6
10
akr
24
Jul 26, 2019 10:14:30 GMT -6
July 2019
akr
|
Post by akr on Nov 6, 2019 16:43:30 GMT -6
日本一般リリースから2週間過ぎようとしています。 私の手元にはまだソフトが届きません。 先日のKSのアップデート#100に「報酬の破損や配達についてはorders@fangamer.comへ問い合わせるように」と明記されていました。 私は自分のユーザーIDを記載した上で問い合わせていますが返信はありません。 酷いサポート体制です。 日本一般リリースが完了したとしても私達全ての支援者に報酬が届くまでが彼らの仕事のハズではないのでしょうか?
|
|
inherit
1140
0
Aug 15, 2021 16:41:22 GMT -6
1
devilg11
10
Mar 1, 2016 18:53:01 GMT -6
March 2016
devilg11
|
Post by devilg11 on Nov 6, 2019 23:10:24 GMT -6
akr I've just checked my fangame backer management page and found there were unredeemed codes available. I assume these are the ones that considered as "bonus" to JPN players only. Go and check whether you get the same thing?
|
|
akr
New Blood
Posts: 24
inherit
3643
0
Nov 7, 2019 8:20:26 GMT -6
10
akr
24
Jul 26, 2019 10:14:30 GMT -6
July 2019
akr
|
Post by akr on Nov 7, 2019 8:17:18 GMT -6
メッセージしてくれてありがとう。 ダウンロードソフトについては私も確認しています。 確かに私のページにコードが配布されているのを確認しています。 説明不足で申し訳ない、私が言いたかったのは物理コピーソフトがまだ届いていないと問い合わせた結果です。 確かにダウンロードソフトが配布されているのでゲーム自体を遊ぶ事に問題はありません。 しかし私の望んでいたものは物理コピーソフトでそれを手にする事が楽しみの1つでした。 なにより私は既に日本一般リリース版を入手してクリアしてしまっています。 それゆえに彼らの対応がここまで遅く、無責任で無計画な事に疑問を抱くと同時に失望しています。 途中からプロジェクトに参加して日本リリースを請け負ったゲームソースエンターテイメントや日本の販売店が期日をきちんと守って予定通りに私の手元にゲームが届けてくれたのにプロジェクトの発足チームの1つであるはずのfangamerが同じように仕事が出来ないのかと思ってしまいます。
|
|
inherit
1140
0
Aug 15, 2021 16:41:22 GMT -6
1
devilg11
10
Mar 1, 2016 18:53:01 GMT -6
March 2016
devilg11
|
Post by devilg11 on Nov 7, 2019 16:17:37 GMT -6
akr Yeah, I can understand you. I've purchased an Australian version back into July just to clear the game as well. Talking about the codes. The PS4 ones didn't work, maybe PS4 PSN version was still not released? Switch eshop code was working though. Out of my surprise, the graphic on Switch didn't look that bad. Maybe my expectation was a bit too low? lol
|
|